Logo PW
Logo Biblioteki Głównej Politechniki Warszawskiej

Biblioteka Główna
Politechniki Warszawskiej

Business Source Ultimate - dostęp testowy

Dostęp testowy do baz Business Source® Ultimate oraz Academic Search Ultimate na platformie EBSCO.
Business Source Ultimate dostarcza informacji historycznych i bieżących, umożliwia dostęp do kluczowych pełnotekstowych czasopism biznesowych.
Dostęp testowy od 1 marca do 31 maja br dla wszystkich użytkowników, z komputerów w sieci PW oraz z dowolnego komputera dla użytkowników zarejestrowanych w zintegrowanym systemie bibliotecznym PW.

Zachęcamy także do udziału w szkoleniach online z baz Academic Search Ultimate & Business Source Ultimate:

Opinie na temat bazy prosimy przesyłać do Oddziału Informacji Naukowej BG PW na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dostęp testowy do czasopism Cell Press oraz czasopism serii The Lancet

Biblioteka Główna otrzymała dostęp testowy do czasopism Cell Press oraz czasopism serii The Lancet

  • Cell Press stanowi grupę 33 tytułów o szerokiej tematyce z dziedziny biologii. The Lancet, w skład którego wchodzi 14 odrębnych czasopism, jest liderem jeśli chodzi o badania z obszaru medycyny.
    CellPress jest liderem w dziedzinie publikacji badań biomedycznych. Wiodącym czasopismem jest tytuł Cell wydawany od 1974 roku, będący w światowej czołówce jeśli chodzi o badania biologiczne. Ponad 80% treści jaka pojawia się w CellPress jest cytowana w pierwszym roku.
  • Czasopismo The Lancet jest wydawane nieprzerwanie od 1823, co czyni je jednym z najstarszych i jednocześnie najbardziej zaufanych czasopism medycznych na świecie. Prace publikowane w tym czasopiśmie, jak i w pozostałych trzynastu tytułach tego wydawcy, należą do najczęściej cytowanych prac poświęconych badaniom medycznym.

Czasopisma będą dostępne na platformie Science Direct
Dostęp testowy od 1 do 31 marca 2018 dla wszystkich użytkowników, z komputerów w sieci PW oraz z dowolnego komputera dla użytkowników zarejestrowanych w zintegrowanym systemie bibliotecznym PW.
Opinie na temat bazy prosimy przesyłać do Oddziału Informacji Naukowej BG PW na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Czasopisma wydawnictwa DeGruyter - dostęp testowy

Biblioteka Główna otrzymała dostęp testowy (od 1 marca do 31 maja 2018) do czasopism DeGruyter. Dostęp obejmuje ponad 900 tytułów czasopism z 28 obszarów tematycznych w tym:

  • biologia
  • chemia
  • prawo
  • matematyka
  • fizyka
  • technologia
  • ekonomia
  • polityka
  • socjologia

Baza dostępna z komputerów w sieci PW oraz z dowolnego komputera dla użytkowników zarejestrowanych w zintegrowanym systemie bibliotecznym PW.
Opinie na temat bazy prosimy przesyłać do Oddziału Informacji Naukowej BG PW na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Test bazy Building Types

Biblioteka Główna PW otrzymała dostęp testowy do bazy DeGruyter Building Types
Baza zawiera:

  • innowacyjne i wszechstronne zasoby internetowe do nauczania projektowania architektonicznego
  • międzynarodową kolekcję współczesnych budynków: budynki mieszkalne, szkoły, biblioteki, budynki biurowe, muzea, obiekty sakralne, kompleksy przemysłowe i inne typy budynków
  • ok. 5000 rysunków i 2000 zdjęć
  • ponad 850 case studies i ponad 120 artykułów tematycznych dotyczących konkretnych aspektów poszczególnych typów budynków

Więcej na temat bazy można przeczytać w broszurze
Dostęp testowy od 1 marca do 31 maja 2018

Baza dostępna z komputerów w sieci PW oraz z dowolnego komputera dla użytkowników zarejestrowanych w zintegrowanym systemie bibliotecznym PW.
Opinie na temat bazy prosimy przesyłać do Oddziału Informacji Naukowej BG PW na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Wisła w zbiorach Biblioteki Głównej PW - wystawa

Sejm RP w 550 rocznicę pierwszego wolnego flisu na Wiśle (po pokoju toruńskim w 1466 r.i odzyskaniu Pomorza Gdańskiego przez Królestwo Polskie) - ustanowił rok 2017 Rokiem Rzeki Wisły.

Główny cel Roku Rzeki Wisły to realizacja ciekawych projektów i przedsięwzięć dotyczących kultury, sportu, rekreacji, turystyki, ekologii, o charakterze tak lokalnym, jak i ogólnopolskim.

Włączając się w obchody Roku Rzeki Wisły, Biblioteka  przygotowała wystawę plakatową "Wisła w zbiorach Biblioteki Głównej PW".  Wystawa  prezentuje rzekę Wisłę w zbiorach specjalnych Biblioteki Głównej Politechniki Warszawskiej.

Celem wystawy, poza pokazaniem znaczenia rzeki Wisły w ujęciu historycznym, jest popularyzacja zasobów Biblioteki Głównej PW, mało znanych a ciekawych z punktu widzenia dziedzictwa kulturowego (fotografie, rękopisy, książki).

fot. H. Poddębski, Widok na Stare Miasto, 1920

Wystawę można oglądać na 1 piętrze Gmachu Głównego PW w dniach  24 listopad – 22 grudzień 2017. Zapraszamy.

Plakaty są też udostępnione w Bibliotece Cyfrowej PW.

Wiecej informacji na blogu.

 

InCites-test

Informujemy, że został uruchomiony krajowy dostęp testowy do narzędzia wspomagającego zarządzanie nauką InCites Benchamarking & Analytics na platformie Web of Science.

Dzięki wykorzystaniu danych o cytowaniach i różnorodnym wskaźnikom  zastosowanym w InCites Benchamarking & Analytics, można uzyskać odpowiedź na pytania:

  • Jak kształtuje się dorobek naukowy Politechniki Warszawskiej w porównaniu z innymi instytucjami w Polsce i na świecie? Jakie są nasze słabe, a jakie mocne strony? Również na poziomie wydziałów
  • Z kim powinniśmy współpracować? (współpraca międzynarodowa oraz sektor prywatny)
  • Jaki wpływ mają publikacje pracowników naukowych PW (ale także poszczególnych wydziałów czy całej PW) na daną dyscyplinę naukową? Co zrobić, aby zwiększyć ich wpływ?

Aby uzyskać dostęp do narzędzia należy założyć osobiste konto na platformie Web of Science, patrz szczegółowe informacje w broszurze. Broszura zawiera także wprowadzenie do InCites B&A oraz kalendarz prezentacji online i sesji szkoleniowych. Dostępna jest też strona internetowa, która zawiera kompendium wiedzy na temat narzędzia. Użytkownicy testu mogą przesyłać do ICM na adres email Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. opinie na temat przydatności InCites w działalności naukowej i/lub zarządzaniu jednostką naukową. Opinie te zostaną przekazane do MNiSW w celu rozważenia dofinansowania zakupu tego rodzaju narzędzi w ramach WBN.

Uwaga! Należy najpierw zalogować się na platformie Web of Science, a następnie z górnego menu wybrać zakładkę InCites.

Dostęp testowy do 6 grudnia 2017 r.

Komu InCites jest dedykowany?

Instytucjom naukowym i badawczym ogólnie do:

  •  identyfikacji i zarządzania działalnością naukowo-badawczą oraz określaniem jej efektywności
  • analizy porównawczej do innych konkurencyjnych lub współpracujących instytucji
  • wsparcia partnerstwa i współpracy
  • identyfikacji ekspertów zarówno, wewnątrz jaki i poza organizacją
  • promocji silnych stron i własnej specjalizacji

Autorom do:

  • zdefiniowania i określenia wpływu swojego dorobku naukowego
  • oceny dziedziny i obszarów działalności naukowej
  • stworzenia sieci współpracy zarówno współautorskiej, jaki i między instytucjonalnej
  • wyszukania odpowiednich dla siebie źródeł do publikacji
  • określenia trendów w wybranych obszarach w zakresie publikacji naukowych

Bibliotekarzom do:

  • przygotowania zaawansowanych raportów o dorobku naukowym
  • stworzenia analiz porównawczych na zlecenie
  • przedstawienia i oceny aktywności jednostek lub grup w ramach instytucji
  • analizy wykorzystania źródeł (czasopism, książek, materiałów konferencyjnych) w ramach instytucji
  • oceny i wpływu literatury wydawanej w trybie Open Access
  • ewaluacji oferowanych przez wydawców tytułów do subskrypcji

 Prosimy również o przesyłanie opinii na temat przydatności InCites Benchamarking & Analytics w działalności naukowej i/lub zarządzaniu jednostką naukową na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. Opinie te zostaną przekazane do ICM a następnie do MNiSW w celu rozważenia dofinansowania zakupu tego rodzaju narzędzi w ramach WBN.

 

Baza DETAIL inspiration

Biblioteka Główna otrzymała testowy dostęp do bazy DETAIL inspiration
Baza danych zawiera zdjęcia i grafiki przedstawiające ciekawe rozwiązania architektoniczne które mogą stanowić inspirację dla architektów poszukujących nowych rozwiązań konstrukcyjnych.
DETAIL inspiration zawiera ponad 3000 projektów z ostatnich 30 lat. Jest  cennym źródłem badań, fotografii referencyjnych, szkiców, informacji technicznej o elementach architektonicznych. Wszystkie opisy projektów są dostępne do pobrania.

Baza będzie dostępna do 30 listopada br. dla wszystkich użytkowników, z komputerów w sieci PW oraz z dowolnego komputera dla użytkowników zarejestrowanych w zintegrowanym systemie bibliotecznym PW.
Opinie na temat bazy prosimy przesyłać do Oddziału Informacji Naukowej BG PW na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Seminarium Open Access

Październik 2019
Seminarium Tygodnia Otwartej Nauki
- „Jak wspierać naukę i dydaktykę”

Data oraz miejsce spotkania: 23 października 2019 r., Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii PW przy ul. Rektorskiej 4, sala 5.03.
Organizatorzy: Biblioteka Główna Politechniki Warszawskiej, Koło SBP przy Bibliotece Głównej PW

Prezentacje oraz informacja o autorach:

Ewa Majdecka: specjalistka ds. otwartości w kulturze i nauce. W Centrum Cyfrowym współtworzy Pracownię Otwierania Kultury. Doktorantka w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych Uniwersytetu Warszawskiego. W ISNS UW stworzyła Inicjatywę Otwieracz – pierwszą w Polsce studencką grupę działającą na rzecz popularyzacji otwartego dostępu do publikacji naukowych.

Natalia Gruenpeter: członkini prezydium Koalicji Otwartej Edukacji, pracuje w Interdyscyplinarnym Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego UW, gdzie zajmuje się m.in. Biblioteką Nauki, organizacją warsztatów i promocją otwartych modeli komunikacji naukowej. Ukończyła kulturoznawstwo na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach.
Iwona Sójkowska: doktor nauk humanistycznych w dziedzinie bibliologii. Od 1998 r. związana z Biblioteką Politechniki Łódzkiej. Od 2007 r. członek Redakcji Elektronicznej Biblioteki EBIB. Prezes Stowarzyszenia EBIB - od 2015 r.,  członek prezydium Koalicji Otwartej Edukacji.

Paulina Szczucińska: fundacja OpenStax Poland. Menadżerka projektu OpenStax Polska i ekspertka w dziedzinie komunikacji naukowej. Skończyła fizykę na Uniwersytecie Warszawskim. Ma analityczne podejście do wyzwań biznesowych i niesie przesłanie otwartych zasobów edukacyjnych dla polskiej społeczności naukowej.

  • „Otwarte zasoby edukacyjne w dydaktyce akademickiej - OpenStax Poland”

Październik 2017
Seminarium Tygodnia Otwartej Nauki  – „Otwórz, aby…”

Data oraz miejsce spotkania: 24 października 2017 r., Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii PW przy ul. Rektorskiej 4, pok. 4.01 - 4.02
Organizatorzy: Biblioteka Główna Politechniki Warszawskiej oraz Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii PW

Seminarium odbyło się w ramach międzynarodowego Tygodnia Otwartej Nauki - to coroczne seminarium poświęcone zagadnieniom otwartej nauki i promocji dorobku naukowego. Tegorocznym tematem spotkania i jednocześnie myślą przewodnią Tygodnia Otwartej Nauki było hasło „Otwórz, aby…” będące zaproszeniem do dyskusji na temat korzyści płynących z prezentowania wyników badań jako otwartych zasobów naukowych.

Prezentacje oraz informacja o autorach:

  • Dlaczego Open Access nam nie wystarczy? O trwającej reformie prawa autorskiego w Europie / dr Alek Tarkowski, Centrum Cyfrowe

W Europie od dwóch lat trwa reforma prawa autorskiego. Kształt przepisów regulujących badania naukowe, edukację (w tym szkolnictwo wyższe) oraz eksplorację danych jest ważnym elementem debaty. Po trwającym niemal rok procesie, proponowane przepisy są niekorzystne dla szkolnictwa wyższego i badań naukowych - a w najgorszym wypadku mogą nawet utrudnić wdrażanie modelu Open Access. W swoim wystąpieniu przedstawię założenia obecnej reformy, punkt widzenia organizacji akademickich i bibliotekarskich, możliwe zagrożenia oraz szanse na ich rozwiązanie.

dr Alek Tarkowski, Centrum Cyfrowe - kieruje projektami dotyczącymi reformy prawa i polityk publicznych (policy). Doktor socjologii. Współzałożyciel i koordynator projektu Creative Commons Polska, pełni też rolę European Policy Fellow dla amerykańskiej organizacji Creative Commons, prowadzący projekt „OER Policies for Europe”. Współzałożyciel Koalicji Otwartej Edukacji, członek komitetu kierującego Open Policy Network.

Podczas prowadzenia prac naukowych zazwyczaj pojawiają się dane badawcze, w najróżniejszej postaci. Odpowiednie zarządzanie nimi usprawnia prowadzenie badań, a jednocześnie umożliwia późniejsze udostępnienie danych innym zainteresowanym. W jakich sytuacjach i w jaki sposób warto udostępniać dane? Jakie aspekty prawne trzeba wziąć pod uwagę? Jakie są obecnie oczekiwania instytucji finansujących naukę w kwestii udostępniania danych?

dr Marta Hoffman-Sommer, ICM - doktor biologii molekularnej. Obecnie zajmuje się projektami dotyczącymi otwartych danych badawczych i zarządzania danymi w ramach Platformy Otwartej Nauki. Koordynuje prace związane z działaniem Repozytorium Otwartych Danych RepOD.

Relacja ze spotkania została zamieszczona na blogu BGPW

Seminarium Elsevier - Jak napisać dobry artykuł naukowy

www elsevier book author wzor

Wydawnictwo Elsevier, Biblioteka Główna Politechniki Warszawskiej oraz Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii PW zapraszają na spotkanie, które odbędzie się 16 października br. w budynku Centrum Zarządzania Innowacjami i Transferem Technologii PW przy ul. Rektorskiej 4, pok. 4.04 - 4.05.

Seminarium Elsevier - Jak napisać dobry artykuł naukowy

Spotkanie dedykowane jest pracownikom naukowym i doktorantom. Celem seminarium jest przybliżenie kluczowych etapów pisania artykułów naukowych.
Seminarium poprowadzi dr inż. Katarzyna Z. Gaca – absolwentka Politechniki Krakowskiej oraz University of Strathclyde, posiadająca blisko dekadę doświadczenia w pracy naukowej i dydaktycznej w Polsce i w Europie, specjalizująca się w chemii polimerów oraz w badaniu kinetyki reakcji chemicznych. Aktualnie Konsultant Klienta w firmie Elsevier, odpowiadająca za rejon Europy Środkowo-Wschodniej. Specjalistka w zakresie baz danych oraz rozwiązań firmy Elsevier stworzonych dla naukowców. Pasjonuje się tematyką etyki w pracy naukowej, a także problematyką szeroko pojętej bibliometrii.

Plan seminarium:
11:00 11:05    Powitanie
11:05 – 12:00    Mendeley: programem do zarządzania literaturą
12:00 – 12:15    Przerwa
12:15 – 13:30    Jak napisać dobry artykuł naukowy: porady

Udział w seminarium jest bezpłatny.
Rejestracja zakończona.
               

 loga 3

Przysposobienie biblioteczne dla studentów I roku studiów pierwszego stopnia

Studenci którzy nie zaliczyli szkolenia bibliotecznego, mogą do niego przystąpić w terminie poprawkowym od 25.01.18 do 31.01.18.

Przysposobienie biblioteczne dla studentów I roku studiów pierwszego stopnia jest prowadzone drogą elektroniczną na Platformie Edukacyjnej Politechniki Warszawskiej.

 Szkolenie jest obowiązkowe. Każdy uczestnik kursu musi samodzielnie zalogować się na platformie według poniższej instrukcji:

  1. Studenci Politechniki Warszawskiej logują się na Platformę Edukacyjną Politechniki Warszawskiej z wykorzystaniem kont USOSWeb.
  2. Wybierz "Zaloguj się" (w prawym górnym rogu ekranu)
  3. Kliknij „Logowanie z wykorzystaniem kont ogólnopolitechnicznych USOSWeb…”.
  4. Login i hasło są takie same jak do systemu USOSWeb
  5. Wprowadź swój login: numer PESEL lub adres email podany przy rekrutacji (bądź identyfikator uzyskany w dziekanacie właściwego wydziału w przypadku cudzoziemców i osób nie posiadających numeru PESEL)
  6. Wprowadź swoje hasło do USOSWeb. Studenci, którzy logują się po raz pierwszy do USOSWeb wpisują hasło z systemu Rekrutacja PW.
    Uwaga!
    Jeżeli nie pamiętasz swojego hasła, spróbuj odzyskać je samodzielnie, wykonując procedurę odzyskiwania w aplikacji dostępnej pod adresem (link resetowania hasła). W przypadku braku wystarczających danych w systemie, bądź braku możliwości samodzielnego odzyskania hasła, należy zgłosić się do Dziekanatu Swojego Wydziału.

Dostęp do kursu „Przysposobienie Biblioteczne” uzyskuje się po wejściu w kurs i podaniu hasła dostępu (samodzielny zapis na kurs) uzależnionego od typu studiów:

  • studia I stopnia – hasło dostępu do kursu: PB2018_Tura_III
  • studia II stopnia – hasło dostępu do kursu: PB2018_II_Stopien

Dostęp do kursu „Przysposobienie Biblioteczne dla filii w Płocku” uzyskuje się po wejściu w kurs i podaniu hasła dostępu: PB2018_Tura_III_Plock

Studenci niebędący studentami pierwszego roku z bieżącej rekrutacji, aby wziąć udział w szkoleniu proszeni są o przesłanie na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.następujących danych:

  • imię i nazwisko
  • numer albumu (indeksu)
  • adres email
  • wydział
  • semestr
  • powód wzięcia udziału w kursie Przysposobienia bibliotecznego

Po przesłaniu danych zostanie Państwu utworzone konto indywidualne, za pomocą którego będzie można wziąć udział w szkoleniu. Po otrzymaniu danych dostępowych logują się Państwo na platformę z wykorzystaniem linku "Logowanie z wykorzystaniem kont lokalnych OKNO"

Wszelkie uwagi i problemy proszę zgłaszać pod adresem Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Uwaga! jest to ostatnia możliwość wykonania ekursu w tym roku akademickim!

Czytelnia na czas remontu Wolnego Dostępu

POZIOM I, pok. 162 b
9.00 – 19.00

Udostępnianie na miejscu:

  • prasy bieżącej
  • czasopism bieżących drukowanych z ostatnich 2 lat
  • księgozbioru znajdującego się w magazynach, w tym czasopism i prac doktorskich (rezerwacja elektroniczna bądź telefoniczna 22 234 75 80)

WYPOŻYCZALNIA MIĘDZYBIBLIOTECZNA - sprowadzanie dokumentów z bibliotek krajowych i zagranicznych oraz obsługa instytucji warszawskich

Blog BGPW - działa już 9 lat

Blog BGPW działa od 2008 roku - 16 lipca minie 9 lat od chwili kiedy pojawiła się pierwsza notka "Do czego służą biblioteki?". Główne tematy poruszane od początku  istnienia bloga to: Biblioteka Główna Politechniki Warszawskiej, historia naszej uczelni, biblioteki cyfrowe, digitalizacja, open access, budownictwo biblioteczne, nowe technologie służące przekazywaniu informacji i sprawy "okołobiblioteczne".

Niedawno blog zmienił wygląd (nowy szablon). Rozszerzona została też tematyka o szeroko rozumiane czytelnictwo, książki dawne i nowe, wydarzenia kulturalne i edukacyjne, ciekawostki związane z bibliotekami i książkami.

Na blogu zainicjowane zostały ostatnio dwie wakacyjne akcje konkursowe:

Konkurs "FOTO-biblioteki" - zachęcamy czytelników do nadsyłania zdjęć i opisów bibliotek, na które natknęli się w trakcie wakacyjnych podróży. Konkurs potrwa do 15 pażdziernika 2017.

Konkurs "Wakacje z książką" - zapraszamy do przesyłania zdjęć z wakacyjnych plenerów z książką w roli głównej - czekamy na zdjęcia do 15 września.

Zdjęcia prosimy przesyłąc na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. w tytule "wakacje z książką" lub "Foto-biblioteki" (zależnie od wybranego konkursu). Więcej szczegółów na blogu.

blog nowy

 

 

Szkolenie biblioteczne w ramach studiów I stopnia

Informujemy, że kurs biblioteczny dla studentów I roku studiów I stopnia (studia inżynierskie) będzie otwarty w terminie od 24 maja do 4 czerwca włącznie. Jest to ostatni termin szkolenia bibliotecznego w tym semestrze.
Zajęcia będą prowadzone drogą elektroniczną. Studenci nieposiadający dostępu do Internetu mogą korzystać z komputerów w Bibliotece Głównej:

  • Sala Komputerowa p. 71A (parter),
  • BG Wolny Dostęp (poziom II, III).

Godziny otwarcia biblioteki można sprawdzić na stronie domowej Biblioteki Głównej PW. Każdy uczestnik kursu musi samodzielnie zapisać się na kurs według poniższej instrukcji:
Instrukcja logowania do kursu
1.    Na stronie domowej BG PW www.bg.pw.edu.pl wybierz zakładkę „Platforma e-learningowa”
2.    Po wejściu na Platformę, z kategorii „Szkolenia zamknięte” wybierz „Przysposobienie biblioteczne”, a następnie „Przewodnik po bibliotekach PW”
3.    Wyświetli ci się krótka informacja „Opcje zapisów”, aby przejść do następnego okna kliknij „Kontynuuj”
4.    Zapoznaj się z instrukcją zapisu na Platformę, a następnie kliknij „Zacznij teraz od utworzenia nowego konta” i wypełnij formularz
5.    Po wypełnieniu formularza kliknij „Utwórz moje nowe konto”
6.    Na podany przez ciebie adres mailowy zostanie wysłana wiadomość z linkiem aktywacyjnym, na który należy kliknąć (uwaga! Jeżeli nie otrzymałaś/eś maila, sprawdź w SPAM)
7.    Po kliknięciu w link zostaniesz przekierowany na stronę szkolenia. Wybierz „Strona Główna” z menu Nawigacja, a następnie kliknij jeszcze raz na kurs „Przewodnik po bibliotekach PW”
8.    Zapisz się na kurs podając odpowiedni klucz dostępu (patrz poniżej)
9.    Kurs został podzielony na dwie części, każda z nich kończy się krótkim testem sprawdzającym opanowanie materiału.
10. Warunkiem zaliczenia kursu jest prawidłowa odpowiedź na co najmniej 5 z 7 pytań w pierwszej części i na 6 z 8 pytań w drugiej części.
Klucze dostępu dla poszczególnych wydziałów:
Wydział Administracji i Nauk Społecznych - ekursWAdmin_2016s
Wydział Architektury - ekursWA_2016s  
Wydział Chemiczny -  ekursWCH_2016s   
Wydział Elektryczny studenci stacjonarni - ekursWE_2016s   
Wydział Elektryczny Studenci niestacjonarni - nsekursWE_2016
Wydział Fizyki - ekursWF_2016s   
Wydział Inżynierii Chemicznej i Procesowej - ekursWICHiP_2016s  
Wydział Inżynierii Materiałowej - ekursWIM_2016s
Wydział Inżynierii Produkcji studenci stacjonarni - ekursWiP_2016s  
Wydział Inżynierii Produkcji studenci niestacjonarni - ns_ekursWIP_2016   
Wydział Matematyki i Nauk Stosowanych - ekursWMiNI_2016s   
Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa studenci stacjonarni - ekursWMEiL_2016s   
Wydział Mechaniczny Energetyki i Lotnictwa studenci niestacjonarni - nsekursWMEiL_2016   
Wydział Mechatroniki studenci niestacjonarni - ns_ekursWMech_2016
Wydział Mechatroniki studenci stacjonarni - ekursWMech_2016s
Wydział Transportu - ekursWT_2016s

Uwaga! Jeżeli nie otrzymałaś/eś maila uwierzytelniającego lub masz dodatkowe pytania związane ze szkoleniem skontaktuj się z pracownikiem Oddziału Informacji Naukowej:
tel.: 22 234 7300
mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Rozprawy doktorskie dostępne na terminalu

Informujemy, że rozprawy doktorskie za lata 1994-2018 zarejestrowane w Bazie Wiedzy PW udostępniamy na terminalu  w Wolnym Dostępie (pok. 336, poziom III).
Zakres chronologiczny udostępnianych na terminalu rozpraw doktorskich będzie sukcesywnie rozszerzany.
Niezależnie od możliwości korzystania z wersji elektronicznej, można skorzystać z wersji drukowanej prac doktorskich, na dotychczasowych zasadach, w Wolnym Dostępie (pok. 336, poziom III) Biblioteki Głównej.
Rozprawy doktorskie udostępniane są na szczególnych zasadach i nie mogą być kopiowane.

Więcej informacji na temat zasad korzystania z prac doktorskich i habilitacyjnych: tu

© 2020 Politechnika Warszawska,

Biblioteka Główna Politechniki Warszawskiej, Pl. Politechniki 1, 00-661 Warszawa

Redaktor | Polityka prywatności | Linki dla bibliotekarzy

facebook bg pw youtube bg pw baza wiedzy pw blog biblioteki rss logo szare