Mendeley - program do zarządzania literaturą
Mendeley jest darmowym programem do zarządzania literaturą.
Pomaga w tworzeniu własnej bazy bibliograficznej oraz przypisów w dokumentach tekstowych.
Jest przydatnym narzędziem podczas pisania prac naukowych.
Informacje podstawowe
Informacje podstawoweW tej części dowiesz się:
- Do czego służy program Mendeley Desktop
- Jak zainstalować programa
- Jak wygląda interfejs programu
Podstawowe funkcje. Zakładanie konta i interfejs programu
W przypadku pracowników PW korzystających z pakietu MS Ofice 365 zaleca się instalację Citation plugin (wtyczka do MS Word) po uprzednim pobraniu starszej wersji oprogramowania - Mendeley Desktop.
Instalacja starszej wersji oprogramowania Mendeley (konta pracowników)
Dotychczas wykorzystywano oprogramowanie Mendeley Desktop, które było niezależną aplikacją desktopową (należało ją ściągnąć, zainstalować i używać na koncie lokalnym). Decyzją producenta oprogramowania, wersja ta nie jest już rozwijana oraz utrzymywana. Alternatywnie, producent umożliwił pobranie i korzystanie z narzędzia Mendeley Reference Manager, które docelowo ma zastąpić Mendeley Desktop. Niestety wtyczka do MS Word dedykowana do pakietu MS Office 365 z przyczyn technicznych, integruje się tylko z kontami chmurowymi (a nie lokalnymi), stąd problem z jej wykorzystaniem w naszej Uczelni.
Aby zapewnić pracownikom/studentom posiadającym konta Microsoft Office 365 możliwość dalszej pracy z wykorzystaniem oprogramowania Mendeley, zalecamy:
- zainstalowanie Mendeley Reference Manager oraz wtyczki Mendeley Cite
- wstawianie przypisów jest możliwe tylko dla dokumentu w MS Word Online
Tworzenie i zarządzanie własną bazą danych
Tworzenie i zarządzanie własną bazą danychW tej części poznasz:
- Sposoby dodawania publikacji oraz danych bibliograficznych
- Możliwości uporządkowania danych
Praca z publikacją
Praca z publikacjąW tej części kursu dowiesz się jak dodawać notatki, zaznaczać fragmenty itp.
Tworzenie i formatowanie przypisów i bibliografii w MS Word
Tworzenie i formatowanie przypisów i bibliografii w MS WordW tej części kursu dowiesz się jak utworzyć przypisy i bibliografię załącznikową w pracy naukowej
Informacje dodatkowe
Informacje dodatkoweW przypadku pytań, zapraszam do kontaktu:
Magdalena Maciąg
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel: 22 234 73 00