strona startowa witryny Biblioteki Głównej Politechniki Warszawskiej

Biblioteka Główna Politechniki Warszawskiej - Mendeley - program do zarządzania literaturą

Start » Nauka » E-learning » Mendeley - program do zarządzania literaturą

Mendeley - program do zarządzania literaturą

Mendeley jest darmowym programem do zarządzania literaturą.

Pomaga w tworzeniu własnej bazy bibliograficznej oraz przypisów w dokumentach tekstowych.

Jest przydatnym narzędziem podczas pisania prac naukowych.

Mendeley - strona programu

Informacje podstawowe

Informacje podstawowe

W tej części dowiesz się:

  • Do czego służy program Mendeley Desktop
  • Jak zainstalować programa
  • Jak wygląda interfejs programu

Podstawowe funkcje. Zakładanie konta i interfejs programu

W przypadku pracowników PW korzystających z pakietu MS Ofice 365 zaleca się instalację Citation plugin (wtyczka do MS Word) po uprzednim pobraniu starszej wersji oprogramowania - Mendeley Desktop.

Instalacja starszej wersji oprogramowania Mendeley (konta pracowników)

Dotychczas wykorzystywano oprogramowanie Mendeley Desktop, które było niezależną aplikacją desktopową (należało ją ściągnąć, zainstalować i używać na koncie lokalnym). Decyzją producenta oprogramowania, wersja ta nie jest już rozwijana oraz utrzymywana. Alternatywnie, producent umożliwił pobranie i korzystanie z narzędzia Mendeley Reference Manager, które docelowo ma zastąpić Mendeley Desktop. Niestety wtyczka do MS Word dedykowana do pakietu MS Office 365 z przyczyn technicznych, integruje się tylko z kontami chmurowymi (a nie lokalnymi), stąd problem z jej wykorzystaniem w naszej Uczelni.
Aby zapewnić pracownikom/studentom posiadającym konta Microsoft Office 365 możliwość dalszej pracy z wykorzystaniem oprogramowania Mendeley, zalecamy:

  • zainstalowanie Mendeley Reference Manager oraz wtyczki Mendeley Cite
  • wstawianie przypisów jest możliwe tylko dla dokumentu w MS Word Online

Tworzenie i zarządzanie własną bazą danych

Tworzenie i zarządzanie własną bazą danych

W tej części poznasz:

Praca z publikacją

Praca z publikacją

W tej części kursu dowiesz się jak dodawać notatki, zaznaczać fragmenty itp.

Praca z publikacją w formacie pdf

Tworzenie i formatowanie przypisów i bibliografii w MS Word

Tworzenie i formatowanie przypisów i bibliografii w MS Word

W tej części kursu dowiesz się jak utworzyć przypisy i bibliografię załącznikową w pracy naukowej

Tworzenie i formatowanie przypisów i bibliografii

Informacje dodatkowe

Informacje dodatkowe

Współpraca z innymi, dodatkowe materiały

W przypadku pytań, zapraszam do kontaktu:
Magdalena Maciąg
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
tel: 22 234 73 00

© 2024 Politechnika Warszawska,

Biblioteka Główna Politechniki Warszawskiej, Pl. Politechniki 1, 00-661 Warszawa

Polityka prywatności | Linki dla bibliotekarzy | Mapa strony