Najczęściej zadawane pytania
1. Gdzie znajdę możliwość płatności elektronicznych za książki przetrzymane w bibliotece?
Opcja płatności elektronicznych jest dostępna z poziomu konta bibliotecznego danego użytkownika w zakładce "Wypożyczenia” (książki przetrzymane - niezwrócone) lub „Opłaty” (książki zwrócone).
2. Czy dokonywanie płatności elektronicznych jest bezpieczne?
Tak, płatności są dokonywane za pośrednictwem sytemu PayU. Więcej informacji na temat bezpieczeństwa transakcji przeczytasz tutaj.
3. Czym są koszyki i do czego służą?
Dzięki koszykom w szybki sposób sprawdzisz wysokość swoich opłat (należności) w poszczególnych bibliotekach. W jednym koszyku zobaczysz informację o kwocie do zapłaty za przetrzymane książki z Biblioteki Głównej, w innych informacje o płatnościach za niedotrzymanie terminu zwrotu książek z poszczególnych filii Biblioteki Głównej. W odrębnym koszyku będą się wyświetlać opłaty za książki z bibliotek wydziałowych. Jeżeli masz przetrzymane książki tylko z jednej lokalizacji wyświetli ci się jeden koszyk.
4. Czy jednym przelewem mogę zapłacić za wszystkie koszyki?
Nie, musisz wybrać odpowiedni koszyk, za który chcesz zapłacić. Nie ma możliwości zapłaty za wszystkie lokalizacje jednocześnie.
5. Czy istnieje minimalna kwota od której, mogę skorzystać z płatności elektronicznej?
Możliwe jest już uiszczanie opłaty od 30 gr z dostępnymi opcjami: Blik i Karta. Natomiast od 50 gr wzwyż pojawia się dodatkowo opcja Przelew (wybór banku).
6. Czy muszę najpierw oddać książki do danej biblioteki, aby móc skorzystać z płatności elektronicznych?
Nie, możesz zapłacić za przetrzymane książki bez konieczności wcześniejszego zwracania ich do biblioteki. Po dokonaniu opłaty będziesz miał dodatkowe 3 dni na zwrot przetrzymanych pozycji lub ich prolongatę. Po tym czasie opłata zacznie naliczać się na nowo. Jeśli nie wyczerpałeś limitu prolongat dla wypożyczonej książki, będziesz mógł zgodnie z zasadami regulaminu przedłużyć samodzielnie termin wypożyczenia. Opcja nie jest dostępna, jeśli na książkę oczekuje kolejny czytelnik.
7. Jak długo od momentu dokonania płatności będę czekał/a na odblokowanie konta?
To zależy od sposobu płatności, który wybierzesz. Jeżeli przy dokonaniu płatności skorzystasz z konta PayU, karty kredytowej lub przelewu internetowego twoje konto zostanie odblokowane niemal natychmiast po dokonaniu wpłaty. Jeżeli natomiast pobierzesz blankiet do tradycyjnej wpłaty w banku lub na poczcie, twoje konto zostanie odblokowane dopiero po zaksięgowaniu wpłaty na koncie PayU. Może to potrwać około 4 dni roboczych.
8. Pobrałem/am blankiet do zapłaty i dokonałem opłaty w banku. Mam potwierdzenie zapłaty. Czy istnieje sposób przyspieszenia odblokowania mojego konta?
Niestety nie, uruchomiłeś procedurę płatności przez PayU, twoje konto zostanie odblokowane dopiero po zaksięgowaniu wpłaty na koncie.
9. Nie mam możliwości dokonania wpłaty online, a zależy mi na szybkim odblokowaniu konta. Co powinnam/powinienem zrobić?
Możesz uregulować należność z pominięciem systemu PayU – dokonując opłaty bezpośrednio w banku na numer konta Biblioteki Głównej: 34 1240 1053 5111 4310 0050 0091 – w tytule przelewu wpisz swoje dane. Przyjdź do Biblioteki Głównej PW z potwierdzeniem przelewu. Dyżurujący bibliotekarz będzie miał możliwość odblokowania twojego konta na podstawie tego dokumentu. UWAGA! Ta opcja dotyczy tylko wpłat za książki przetrzymane ale już zwrócone w BG i jej filiach. Na powyższe konto NIE MOŻNA wpłacać należności za książki przetrzymane w bibliotekach wydziałowych i instytutowych!
10. Na moim koncie bibliotecznym jest naliczona opłata za przetrzymane książki. Po wybraniu opcji Zapłać online w serwisie Libsmart Payment wyświetla się kwota do zapłaty 0 zł. Co powinnam/powinienem zrobić w tej sytuacji?
Należy dokonać płatności z pominięciem systemu PayU. Jeżeli opłata dotyczy książek z Biblioteki Głównej należy dokonać opłaty bezpośrednio na konta biblioteki: 34 1240 1053 5111 4310 0050 0091 (zobacz: Opłata na konto Biblioteki Głównej). W przypadku gdy opłata dotyczy książek przetrzymanych w bibliotekach wydziałowych lub instytutowych należy skontaktować się z daną biblioteką. UWAGA! Na podane konto NIE MOŻNA wpłacać należności za książki przetrzymane w bibliotekach wydziałowych i instytutowych!
11. Czy skorzystanie z płatności elektronicznych wiąże się z dodatkowymi opłatami?
Nie, nie ma żadnej dodatkowej opłaty pobieranej przez bibliotekę od użytkownika za skorzystanie z płatności elektronicznej. Użytkownik nie wnosi także żadnych opłat prowizyjnych na rzecz PayU.