Regulamin i opłaty
Regulamin
Opłaty za niedotrzymanie terminu zwrotu książek
Niedotrzymanie terminu zwrotu książek powoduje automatyczną blokadę konta bibliotecznego oraz naliczanie opłaty w wysokości 0,30 zł za każdy dzień przetrzymania egzemplarza.
Należności za przetrzymane książki wypożyczone z różnych lokalizacji (Biblioteki Głównej, bibliotek wydziałowych i instytutowych) należy opłacić osobno dla każdej lokalizacji.
Opłaty można dokonać na 3 sposoby:
Online - z konta bibliotecznego użytkownika
Po zalogowaniu się na swoje konto biblioteczne użytkownik możne dokonać opłaty za przetrzymane książki, zarówno te, które jeszcze nie zostały zwrócone, jak i te, które zostały oddane do biblioteki już wcześniej. Płatności dokonywana jest przy pomocy konta PayU lub karty kredytowej.
Opcja „Zapłać Online” znajduje się na koncie bibliotecznym w zakładce „Wypożyczenia” (książki przetrzymane - niezwrócone) oraz w zakładce „Opłaty” (książki zwrócone).
Regulamin płatności elektronicznych
Biblioteki realizujące płatność online
- Biblioteka Główna, filie oraz biblioteki DS.
- Bibl. Wydz. Elektroniki i Technik Informacyjnych
- Bibl. Wydz. Inżynierii Chemicznej i Procesowej
- Bibl. Wydz. Inżynierii Lądowej
- Bibl. Wydz. Instalacji Budowlanych, Hydrotechniki i Inżynierii Środowiska
- Bibl. Wydz. Mechatroniki
- Bibl. Wydz. Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa
- Bibl. Wydz. Samochodów i Maszyn Roboczych
- Bibl. Wydz. Transport
- Biblioteka Zakładu Technologii Poligraficznych
Bezpieczeństwo
Transakcje elektroniczne dokonywane przy pomocy PayU są bezpieczne i powszechnie stosowane w różnych typach usług. Więcej szczegółowych informacji można znaleźć na stronie PayU.
Odblokowanie konta
Po dokonaniu płatności przy pomocy PayU konto użytkownika zostaje natychmiast odblokowane.
W przypadku dokonania opłaty za przetrzymane książki, które jeszcze nie zostały zwrócone, użytkownik zyskuje 3 dodatkowe dni na ich zwrot lub prolongatę (jeżeli nikt książek nie zamówił, konto nie jest zablokowane i nie został wykorzystany limit prolongat).
Możliwe jest także pobranie i wydrukowanie blankietu (pojawia się podczas wyboru metody płatności) do tradycyjnej wpłaty w banku lub na poczcie. Wówczas konto biblioteczne zostanie odblokowane dopiero po zaksięgowaniu wpłaty na koncie PayU. Może to potrwać około 4 dni roboczych.
Najczęściej zadawane pytania
- Gdzie znajdę możliwość płatności elektronicznych za książki przetrzymane w bibliotece?
Opcja płatności elektronicznych jest dostępna z poziomu konta bibliotecznego danego użytkownika w zakładce "Wypożyczenia” (książki przetrzymane - niezwrócone) lub „Opłaty” (książki zwrócone). - Czy dokonywanie płatności elektronicznych jest bezpieczne?
Tak, płatności są dokonywane za pośrednictwem sytemu PayU.
Więcej informacji na temat bezpieczeństwa transakcji. - Czym są koszyki i do czego służą?
Dzięki koszykom w szybki sposób sprawdzisz wysokość swoich opłat (należności) w poszczególnych bibliotekach. W jednym koszyku zobaczysz informację o kwocie do zapłaty za przetrzymane książki z Biblioteki Głównej, w innych informacje o płatnościach za niedotrzymanie terminu zwrotu książek z poszczególnych filii Biblioteki Głównej. W odrębnym koszyku będą się wyświetlać opłaty za książki z bibliotek wydziałowych. Jeżeli masz przetrzymane książki tylko z jednej lokalizacji wyświetli ci się jeden koszyk. - Czy jednym przelewem mogę zapłacić za wszystkie koszyki?
Nie, musisz wybrać odpowiedni koszyk, za który chcesz zapłacić. Nie ma możliwości zapłaty za wszystkie lokalizacje jednocześnie. - Czy istnieje minimalna kwota od której, mogę skorzystać z płatności elektronicznej?
Możliwe jest już uiszczanie opłaty od 30 gr z dostępnymi opcjami: Blik i Karta. Natomiast od 50 gr wzwyż pojawia się dodatkowo opcja Przelew (wybór banku). - Czy muszę najpierw oddać książki do danej biblioteki, aby móc skorzystać z płatności elektronicznych?
Nie, możesz zapłacić za przetrzymane książki bez konieczności wcześniejszego zwracania ich do biblioteki. Po dokonaniu opłaty będziesz miał dodatkowe 3 dni na zwrot przetrzymanych pozycji lub ich prolongatę. Po tym czasie opłata zacznie naliczać się na nowo. Jeśli nie wyczerpałeś limitu prolongat dla wypożyczonej książki, będziesz mógł zgodnie z zasadami regulaminu przedłużyć samodzielnie termin wypożyczenia. Opcja nie jest dostępna, jeśli na książkę oczekuje kolejny czytelnik. - Jak długo od momentu dokonania płatności będę czekał/a na odblokowanie konta?
To zależy od sposobu płatności, który wybierzesz. Jeżeli przy dokonaniu płatności skorzystasz z konta PayU, karty kredytowej lub przelewu internetowego twoje konto zostanie odblokowane niemal natychmiast po dokonaniu wpłaty. Jeżeli natomiast pobierzesz blankiet do tradycyjnej wpłaty w banku lub na poczcie, twoje konto zostanie odblokowane dopiero po zaksięgowaniu wpłaty na koncie PayU. Może to potrwać około 4 dni roboczych. - 8. Pobrałem/am blankiet do zapłaty i dokonałem opłaty w banku. Mam potwierdzenie zapłaty. Czy istnieje sposób przyspieszenia odblokowania mojego konta?
Niestety nie, uruchomiłeś procedurę płatności przez PayU, twoje konto zostanie odblokowane dopiero po zaksięgowaniu wpłaty na koncie. - Nie mam możliwości dokonania wpłaty online, a zależy mi na szybkim odblokowaniu konta. Co powinnam/powinienem zrobić?
Możesz uregulować należność z pominięciem systemu PayU – dokonując opłaty bezpośrednio w banku na numer konta Biblioteki Głównej: 34 1240 1053 5111 4310 0050 0091 – w tytule przelewu wpisz swoje dane. Przyjdź do Biblioteki Głównej PW z potwierdzeniem przelewu. Dyżurujący bibliotekarz będzie miał możliwość odblokowania twojego konta na podstawie tego dokumentu. UWAGA! Ta opcja dotyczy tylko wpłat za książki przetrzymane ale już zwrócone w BG i jej filiach. Na powyższe konto NIE MOŻNA wpłacać należności za książki przetrzymane w bibliotekach wydziałowych i instytutowych! - Na moim koncie bibliotecznym jest naliczona opłata za przetrzymane książki. Po wybraniu opcji Zapłać online w serwisie Libsmart Payment wyświetla się kwota do zapłaty 0 zł. Co powinnam/powinienem zrobić w tej sytuacji?
Należy dokonać płatności z pominięciem systemu PayU. Jeżeli opłata dotyczy książek z Biblioteki Głównej należy dokonać opłaty bezpośrednio na konta biblioteki: 34 1240 1053 5111 4310 0050 0091 (zobacz: Opłata na konto Biblioteki Głównej). W przypadku gdy opłata dotyczy książek przetrzymanych w bibliotekach wydziałowych lub instytutowych należy skontaktować się z daną biblioteką. UWAGA! Na podane konto NIE MOŻNA wpłacać należności za książki przetrzymane w bibliotekach wydziałowych i instytutowych! - Czy skorzystanie z płatności elektronicznych wiąże się z dodatkowymi opłatami?
Nie, nie ma żadnej dodatkowej opłaty pobieranej przez bibliotekę od użytkownika za skorzystanie z płatności elektronicznej. Użytkownik nie wnosi także żadnych opłat prowizyjnych na rzecz PayU.
Na konto Biblioteki Głównej
Numer konta: 34 1240 1053 5111 4310 0050 0091
Tytuł przelewu: Imię, Nazwisko i numer albumu lub numer konta bibliotecznego
Pobierz blankiet do dokonania wpłaty w banku lub na poczcie.
Na konto można wpłacać należności tylko za książki przetrzymane w: Bibliotece Głównej PW, jej Filiach oraz w punktach bibliotecznych Domów Studenckich.
UWAGA – na to konto NIE MOŻNA wpłacać należności za książki przetrzymane w bibliotekach wydziałowych i instytutowych!
Po wpłaceniu należności konto biblioteczne użytkownika zostanie odblokowane w ciągu 4 dni od zaksięgowania wpłaty na koncie Biblioteki Głównej PW lub po okazaniu potwierdzenia dowodu wpłaty w Bibliotece.
Wykonując przelew na konto biblioteki można uregulować należności tylko za książki już zwrócone do biblioteki (kwota w zakładce „Opłaty” na koncie bibliotecznym).
Gotówką w Bibliotece Głównej
W szczególnych przypadkach wpłat gotówkowych za niedotrzymanie terminu zwrotu książki w Bibliotece Głównej PW, jej Filiach oraz w punkcie bibliotecznym DS Akademik, można dokonać w Gmachu Głównym PW, pok. 71 (parter), pn.-pt. w godzinach 11:00-15:00.
Opłata zostanie natychmiast zdjęta z konta użytkownika.