Konto biblioteczne
LOGOWANIE
Do konta bibliotecznego logujemy się poprzez ekran logowania.
LOGIN (opcjonalnie):
- numer legitymacji (numer znajdujący się pod kodem kreskowym)
- numer albumu
- indywidualny numer studenta podyplomowego poprzedzony prefiksem "P-", np. P-6798
- numer karty bibliotecznej (numer znajdujący się pod kodem kreskowym)
- nr konta bibliotecznego widoczny w systemie USOSweb na karcie "Mój USOSweb" w sekcji: "Informacje o użytkowniku" (dotyczy studentów, pracowników naukowych i dydaktycznych)
HASŁO podane podczas rejestracji do Biblioteki
W przypadku utraty hasła należy (opcjonalnie):
- skorzystać z usługi zdalnego resetowania hasła. Warunkiem powodzenia operacji jest znajomość loginu i dostęp do skrzynki pocztowej, która jest przypisana do konta bibliotecznego użytkownika;
- zgłosić się osobiście z dokumentem tożsamości do jednej z Bibliotek PW.
MOJE KONTO
Na koncie zapisywane są transakcje: zamówienia, wypożyczenia i zwroty materiałów bibliotecznych (patrz: Udostępnianie zbiorów) dokonywanych w Bibliotekach PW*.
Po zalogowaniu się na swoje konto biblioteczne można sprawdzić:
- swoje dane teleadresowe
- termin ważności konta
- termin odbioru zamówionych książek
- termin zwrotu wypożyczonych książek
- historię swoich wypożyczeń (listę wypożyczonych książek)
- wysokość naliczonych opłat oraz dokonać płatności
- zamówienia z Wypożyczalni Międzybibliotecznej
STAN KONTA
Po zalogowaniu się na swoje konto użytkownik ma dostęp do: historii wypożyczeń, listy aktualnie wypożyczonych książek, informacji o zamówieniach, opłatach, blokadach.
Każdy użytkownik na swoim koncie może przedłużyć termin wypożyczonych materiałów, dokonać opłaty za nieterminowy zwrot książek oraz zmieniać swoje dane teleadresowe.
WAŻNOŚĆ KONTA
Konto jest ważne przez określony czas dla każdej z grup użytkowników. Przedłużenie ważności konta dokonywane jest po okazaniu dokumentów upoważniających do posiadania konta bibliotecznego (tak jak przy zapisie).
BLOKADA KONTA
Blokada kontaKonto biblioteczne zostaje zablokowane w przypadku:
- przetrzymania książki
- opłaty za nieterminowy zwrot książek, która przekroczyła 5 zł
- upłynięcia terminu ważności konta
- skreślenia z listy studentów
- ustania stosunku pracy
Blokada konta uniemożliwia zamawianie i wypożyczanie książek, przedłużenie terminu ich zwrotu oraz korzystanie z e-zasobów.
Aby odblokować konto, należy zwrócić przetrzymane materiały oraz uregulować opłatę (jeżeli jej wysokość przekroczyła 5 zł). Kary nie przekraczające 5 zł mogą zostać uiszczone w późniejszym terminie.
Uwaga: Blokada dotyczy równocześnie wszystkich lokalizacji (bibliotek) w systemie.
Nieotrzymanie monitu e-mail nie stanowi podstawy do anulowania opłaty za nieterminowy zwrot książki.
Zgodnie z Regulaminem - każdy ma obowiązek kontroli swoich wypożyczeń na koncie.
OBIEGÓWKA
- za pośrednictwem poczty elektronicznej: wolnydostep.bg@pw.edu.pl (w treści maila prosimy podać imię i nazwisko, datę urodzenia, adres zamieszkania, numer albumu oraz wydział), a dla Studentów Wydziału Mechanicznego Technologicznego na adres filia.bg@pw.edu.pl (w treści maila prosimy podać numer albumu). Potwierdzenie rozliczenia konta bibliotecznego zostanie przesłane do Działu Ewidencji Studentów z kopią do nadawcy wiadomości.
- dla studentów z wydziałów:
- Administracji i Nauk Społecznych;
- Architektury;
- Chemicznego;
- Elektrycznego;
- Geodezji i Kartografii;
- Instalacji Budowlanych, Hydrotechniki i Inżynierii Środowiska;
- Inżynierii Chemicznej i Procesowej;
- Inżynierii Lądowej;
- Inżynierii Materiałowej;
- Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa;
- Mechatroniki;
- Transportu;
- Zarządzania
- Podpis na karcie obiegowej można uzyskać po rozliczeniu się z Bibliotekami PW, tj. po zwrocie książek, rewersów międzybibliotecznych oraz uregulowaniu ewentualnych opłat.
- W odniesieniu do Biblioteki Głównej kartę obiegową można podpisać w Gmachu Głównym*, oraz filiach i bibliotekach domów studenckich.
UWAGA: Podpisanie karty obiegowej skutkuje zamknięciem konta bibliotecznego.