Regulamin i opłaty

Regulamin

Opłaty za niedotrzymanie terminu zwrotu książek

Niedotrzymanie terminu zwrotu książek powoduje automatyczną blokadę konta bibliotecznego oraz naliczanie opłaty w wysokości 0,30 zł za każdy dzień przetrzymania egzemplarza.

Należności za przetrzymane książki wypożyczone z różnych lokalizacji (Biblioteki Głównej, bibliotek wydziałowych i instytutowych) należy opłacić osobno dla każdej lokalizacji.

Opłaty można dokonać na 3 sposoby:

Online - z konta bibliotecznego użytkownika

Po zalogowaniu się na swoje konto biblioteczne użytkownik możne dokonać opłaty za przetrzymane książki, zarówno te, które jeszcze nie zostały zwrócone, jak i te, które zostały oddane do biblioteki już wcześniej. Płatności dokonywana jest przy pomocy konta PayU lub karty kredytowej.

Opcja „Zapłać Online” znajduje się na koncie bibliotecznym w zakładce „Wypożyczenia” (książki przetrzymane - niezwrócone) oraz w zakładce „Opłaty” (książki zwrócone).

Regulamin płatności elektronicznych

Biblioteki realizujące płatność online

  • Biblioteka Główna, filie oraz biblioteki DS.
  • Bibl. Wydz. Elektroniki i Technik Informacyjnych
  • Bibl. Wydz. Inżynierii Chemicznej i Procesowej
  • Bibl. Wydz. Inżynierii Lądowej
  • Bibl. Wydz. Instalacji Budowlanych, Hydrotechniki i Inżynierii Środowiska
  • Bibl. Wydz. Mechatroniki
  • Bibl. Wydz. Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa
  • Bibl. Wydz. Samochodów i Maszyn Roboczych
  • Bibl. Wydz. Transport
  • Biblioteka Zakładu Technologii Poligraficznych

Bezpieczeństwo

Transakcje elektroniczne dokonywane przy pomocy PayU są bezpieczne i powszechnie stosowane w różnych typach usług. Więcej szczegółowych informacji można znaleźć na stronie PayU.

Odblokowanie konta

Po dokonaniu płatności przy pomocy PayU  konto użytkownika zostaje natychmiast odblokowane.

W przypadku dokonania opłaty za przetrzymane książki, które jeszcze nie zostały zwrócone, użytkownik zyskuje 3 dodatkowe dni na ich zwrot lub prolongatę (jeżeli nikt książek nie zamówił, konto nie jest zablokowane i nie został wykorzystany limit prolongat).

Możliwe jest także pobranie i wydrukowanie blankietu (pojawia się podczas wyboru metody płatności) do tradycyjnej wpłaty w banku lub na poczcie. Wówczas konto biblioteczne zostanie odblokowane dopiero po zaksięgowaniu wpłaty na koncie PayU. Może to potrwać około 4 dni roboczych.

Najczęściej zadawane pytania

  1. Gdzie znajdę możliwość płatności elektronicznych za książki przetrzymane w bibliotece?
    Opcja płatności elektronicznych jest dostępna z poziomu konta bibliotecznego danego użytkownika w zakładce "Wypożyczenia” (książki przetrzymane - niezwrócone) lub „Opłaty” (książki zwrócone).
  2. Czy dokonywanie płatności elektronicznych jest bezpieczne?
    Tak, płatności są dokonywane za pośrednictwem sytemu PayU.
    Więcej informacji na temat bezpieczeństwa transakcji.
  3. Czym są koszyki i do czego służą?
    Dzięki koszykom w szybki sposób sprawdzisz wysokość swoich opłat (należności) w poszczególnych bibliotekach. W jednym koszyku zobaczysz informację o kwocie do zapłaty za przetrzymane książki z Biblioteki Głównej, w innych informacje o płatnościach za niedotrzymanie terminu zwrotu książek z poszczególnych filii Biblioteki Głównej. W odrębnym koszyku będą się wyświetlać opłaty za książki z bibliotek wydziałowych. Jeżeli masz przetrzymane książki tylko z jednej lokalizacji wyświetli ci się jeden koszyk.
  4. Czy jednym przelewem mogę zapłacić za wszystkie koszyki?
    Nie, musisz wybrać odpowiedni koszyk, za który chcesz zapłacić. Nie ma możliwości zapłaty za wszystkie lokalizacje jednocześnie.
  5. Czy istnieje minimalna kwota od której, mogę skorzystać z płatności elektronicznej?
    Możliwe jest już uiszczanie opłaty od 30 gr z dostępnymi opcjami: Blik i Karta. Natomiast od 50 gr wzwyż pojawia się dodatkowo opcja Przelew (wybór banku).
  6. Czy muszę najpierw oddać książki do danej biblioteki, aby móc skorzystać z płatności elektronicznych?
    Nie, możesz zapłacić za przetrzymane książki bez konieczności wcześniejszego zwracania ich do biblioteki. Po dokonaniu opłaty będziesz miał dodatkowe 3 dni na zwrot przetrzymanych pozycji lub ich prolongatę. Po tym czasie opłata zacznie naliczać się na nowo. Jeśli nie wyczerpałeś limitu prolongat dla wypożyczonej książki, będziesz mógł zgodnie z zasadami regulaminu przedłużyć samodzielnie termin wypożyczenia. Opcja nie jest dostępna, jeśli na książkę oczekuje kolejny czytelnik.
  7. Jak długo od momentu dokonania płatności będę czekał/a na odblokowanie konta?
    To zależy od sposobu płatności, który wybierzesz. Jeżeli przy dokonaniu płatności skorzystasz z konta PayU, karty kredytowej lub przelewu internetowego twoje konto zostanie odblokowane niemal natychmiast po dokonaniu wpłaty. Jeżeli natomiast pobierzesz blankiet do tradycyjnej wpłaty w banku lub na poczcie, twoje konto zostanie odblokowane dopiero po zaksięgowaniu wpłaty na koncie PayU. Może to potrwać około 4 dni roboczych.
  8. 8. Pobrałem/am blankiet do zapłaty i dokonałem opłaty w banku. Mam potwierdzenie zapłaty. Czy istnieje sposób przyspieszenia odblokowania mojego konta?
    Niestety nie, uruchomiłeś procedurę płatności przez PayU, twoje konto zostanie odblokowane dopiero po zaksięgowaniu wpłaty na koncie.
  9. Nie mam możliwości dokonania wpłaty online, a zależy mi na szybkim odblokowaniu konta. Co powinnam/powinienem zrobić?
    Możesz uregulować należność z pominięciem systemu PayU – dokonując opłaty bezpośrednio w banku na numer konta Biblioteki Głównej: 34 1240 1053 5111 4310 0050 0091 – w tytule przelewu wpisz swoje dane. Przyjdź do Biblioteki Głównej PW z potwierdzeniem przelewu. Dyżurujący bibliotekarz będzie miał możliwość odblokowania twojego konta na podstawie tego dokumentu. UWAGA! Ta opcja dotyczy tylko wpłat za książki przetrzymane ale już zwrócone w BG i jej filiach. Na powyższe konto NIE MOŻNA wpłacać należności za książki przetrzymane w bibliotekach wydziałowych i instytutowych!
  10. Na moim koncie bibliotecznym jest naliczona opłata za przetrzymane książki. Po wybraniu opcji Zapłać online w serwisie Libsmart Payment wyświetla się kwota do zapłaty 0 zł. Co powinnam/powinienem zrobić w tej sytuacji?
    Należy dokonać płatności z pominięciem systemu PayU. Jeżeli opłata dotyczy książek z Biblioteki Głównej należy dokonać opłaty bezpośrednio na konta biblioteki: 34 1240 1053 5111 4310 0050 0091 (zobacz: Opłata na konto Biblioteki Głównej). W przypadku gdy opłata dotyczy książek przetrzymanych w bibliotekach wydziałowych lub instytutowych należy skontaktować się z daną biblioteką. UWAGA! Na podane konto NIE MOŻNA wpłacać należności za książki przetrzymane w bibliotekach wydziałowych i instytutowych!
  11. Czy skorzystanie z płatności elektronicznych wiąże się z dodatkowymi opłatami?
    Nie, nie ma żadnej dodatkowej opłaty pobieranej przez bibliotekę od użytkownika za skorzystanie z płatności elektronicznej. Użytkownik nie wnosi także żadnych opłat prowizyjnych na rzecz PayU.

Na konto Biblioteki Głównej

Numer konta: 34 1240 1053 5111 4310 0050 0091
Tytuł przelewu: Imię, Nazwisko i numer albumu lub numer konta bibliotecznego

Pobierz blankiet do dokonania wpłaty w banku lub na poczcie.

Na konto można wpłacać należności tylko za książki przetrzymane w: Bibliotece Głównej PW, jej Filiach oraz w punktach bibliotecznych Domów Studenckich.

UWAGA – na to konto NIE MOŻNA wpłacać należności za książki przetrzymane w bibliotekach wydziałowych i instytutowych!

Po wpłaceniu należności konto biblioteczne użytkownika zostanie odblokowane w ciągu 4 dni od zaksięgowania wpłaty na koncie Biblioteki Głównej PW lub po okazaniu potwierdzenia dowodu wpłaty w Bibliotece.

Wykonując przelew na konto biblioteki można uregulować należności tylko za książki już zwrócone do biblioteki (kwota w zakładce „Opłaty” na koncie bibliotecznym).

Gotówką w Bibliotece Głównej

W szczególnych przypadkach wpłat gotówkowych za niedotrzymanie terminu zwrotu książki w Bibliotece Głównej PW, jej Filiach oraz w punkcie bibliotecznym DS Akademik, można dokonać w Gmachu Głównym PW, pok. 71 (parter), pn.-pt. w godzinach 11:00-15:00.

Opłata zostanie natychmiast zdjęta z konta użytkownika.