Logo Biblioteki Głównej Politechniki Warszawskiej
Logo PW

Biblioteka Główna
Politechniki Warszawskiej

Usługa płatności elektronicznych

W Bibliotece Głównej oraz w większości bibliotek wydziałowych jest już dostępna usługa płatności elektronicznych. Należność za przetrzymane książki zapłacisz online bez wychodzenia z domu.

Zalety:

  • moduł jest dostępny z poziomu konta użytkownika
  • płatności są realizowane we współpracy z jednym z największych portali zapewniającym bezpieczeństwo wykonywanych transakcji elektronicznych w Polsce – PayU
  • dzięki oprogramowaniu Libsmart Payment, które jest zintegrowane z PayU, Twoje konto zostanie odblokowane natychmiast po dokonaniu wpłaty, bez konieczności zwrotu książki
  • po dokonaniu opłaty masz 3 dni na oddanie książki lub przedłużenie terminu zwrotu (po tym czasie opłata będzie naliczana ponownie!)

Możliwości zapłaty:

  • konto PayU
  • karta kredytowa
  • przelew internetowy
  • w banku lub na poczcie po pobraniu wypełnionego blankietu wpłaty UWAGA! w przypadku tej formy płatności odblokowanie konta następuje po zaksięgowaniu wpłaty

Usługa jest dostępna w następujących bibliotekach PW:

  • Biblioteka Główna oraz jej filie
  • Bibl.Wydz. Elektroniki i Technik Informacyjnych
  • Bibl.Wydz. Inżynierii Chemicznej i Procesowej
  • Bibl.Wydz. Inżynierii Lądowej
  • Bibl.Wydz. Instalacji Budowlanych, Hydrotechniki i Inżynierii Środowiska
  • Bibl.Wydz. Mechatroniki
  • Bibl.Wydz. Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa
  • Bibl.Wydz. Samochodów i Maszyn Roboczych (realizacja od 1 marca 2016)
  • Bibl.Wydz. Transport
 

Najczęstsze pytania dotyczące usługi:

1. Gdzie znajdę możliwość płatności elektronicznych za książki przetrzymane w bibliotece?
Opcja płatności elektronicznych jest dostępna z poziomu konta bibliotecznego danego użytkownika w zakładce Opłaty

2. Czy dokonywanie płatności elektronicznych jest bezpieczne?
Tak, płatności są dokonywane za pośrednictwem sytemu PayU. Więcej informacji na temat bezpieczeństwa transakcji przeczytasz tutaj http://www.payu.pl/bezpiecze%C5%84stwo-u%C5%BCytkownik%C3%B3w

3. Czym są koszyki i do czego służą?
Dzięki koszykom w szybki sposób sprawdzisz wysokość swoich opłat (należności) w poszczególnych bibliotekach. W jednym koszyku zobaczysz informację o kwocie do zapłaty za przetrzymane książki z Biblioteki Głównej, w innych informacje o płatnościach za niedotrzymanie terminu zwrotu książek z poszczególnych filii Biblioteki Głównej. W odrębnym koszyku będą się wyświetlać opłaty za książki z bibliotek wydziałowych. Jeżeli masz przetrzymane książki tylko z jednej lokalizacji wyświetli ci się jeden koszyk

4. Czy jednym przelewem mogę zapłacić za wszystkie koszyki?
Nie, musisz wybrać odpowiedni koszyk, za który chcesz zapłacić. Nie ma możliwości zapłaty za wszystkie lokalizacje jednocześnie.

5. Czy istnieje minimalna kwota od której, mogę skorzystać z płatności elektronicznej?
Tak, płatności elektroniczne są realizowane od kwoty 50gr w górę

6. Mam opłatę niższą niż 50 gr, muszę ją zapłacić, żeby rozliczyć obiegówkę, co powinnam/powinienem w tej sytuacji zrobić?
Opłatę niższą niż 50gr można zapłacić gotówką na miejscu w danej bibliotece

7. Czy muszę najpierw oddać książki do danej biblioteki, aby móc skorzystać z płatności elektronicznych?
Nie, możesz zapłacić za przetrzymane książki bez konieczności wcześniejszego zwracania ich do biblioteki. Po dokonaniu opłaty będziesz miał dodatkowe 3 dni na zwrot przetrzymanych pozycji. Po tym czasie opłata zacznie naliczać się na nowo. Jeśli nie wyczerpałeś limitu prolongat dla wypożyczonej książki, będziesz mógł zgodnie z zasadami regulaminu przedłużyć samodzielnie termin wypożyczenia. Opcja nie jest dostępna, jeśli na książkę oczekuje kolejny czytelnik

8. Jak długo od momentu dokonania płatności będę czekał/a na odblokowanie konta?
To zależy od sposobu płatności, który wybierzesz. Jeżeli przy dokonaniu płatności skorzystasz z konta PayU, karty kredytowej lub przelewu internetowego twoje konto zostanie odblokowane niemal natychmiast po dokonaniu wpłaty. Jeżeli natomiast pobierzesz blankiet do tradycyjnej wpłaty w banku lub na poczcie, twoje konto zostanie odblokowane dopiero po zaksięgowaniu wpłaty na koncie PayU. Może to potrwać około 3 dni roboczych

9. Pobrałem/am blankiet do zapłaty i dokonałem opłaty w banku. Mam potwierdzenie zapłaty. Czy istnieje sposób przyspieszenia odblokowania mojego konta?
Niestety nie, uruchomiłeś procedurę płatności przez PayU, twoje konto zostanie odblokowane dopiero po zaksięgowaniu wpłaty na koncie.

10. Nie mam możliwości dokonania wpłaty online, a zależy mi na szybkim odblokowaniu konta. Co powinnam/powinienem zrobić?
Możesz dokonać płatności na miejscu w bibliotece u dyżurującego bibliotekarza
Możesz także uregulować należność z pominięciem systemu PayU – dokonując opłaty bezpośrednio w banku bezpośrednio na numer konta Biblioteki Głównej: 34 1240 1053 5111 4310 0050 0091 – w tytule przelewu wpisz swoje dane. Przyjdź do Biblioteki Głównej PW z potwierdzeniem przelewu. Dyżurujący bibliotekarz będzie miał możliwość odblokowania twojego konta na podstawie tego dokumentu. Uwaga! Ta opcja dotyczy tylko wpłat za książki przetrzymane ale już zwrócone w BG i jej filiach. Na powyższe konto NIE MOŻNA wpłacać należności za książki przetrzymane w bibliotekach wydziałowych i instytutowych!

11. Czy skorzystanie z płatności elektronicznych wiąże się z dodatkowymi opłatami?
Nie, nie ma żadnej dodatkowej opłaty pobieranej przez bibliotekę od użytkownika za skorzystanie z płatności elektronicznej. Użytkownik nie wnosi także żadnych opłat prowizyjnych na rzecz PayU